
Practicality and Effectiveness of Guided Discovery Learning Based-PowerPoint-iSpring Multimedia Integrated Multirepresentation and Prompting Questions on Buffer Solution Topic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alighiri, D., & Drastisianti, A. (2018). Pembelajaran Multiple Representasi. Jurnal Inovasi Pendidikan Kimia, 12(2), 2192–2200.
Brady, James E. (2012). Chemistry Matter and Its Changes. New York: John Wiley & Sons, Inc
Chang, Raymond. (2005). Kimia Dasar Konsep-Konsep Inti Edisi Ketiga Jilid 2. Jakarta: Penerbit Erlangga.
Damayanti, E. (2018). Efektivitas Penggunaan Media Ispring Suite 8 Terhadap Hasil Belajar Sejarah Kelas X SMA Negeri 5 Pontianak. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Ellizar, E., Hardeli, H., Beltris, S., & Suharni, R. (2018). Development of Scientific Approach Based on Discovery Learning Module. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. DOI:10.1088/1757- 899X/335/1/012101.
Hake. 1999. Analyzing Change/ Gain Score. USA: Indiana University
Hernawati, Kuswari. (2010). Modul Pelatihan Ispring Presenter. Yogyakarta: Jurusan Pendidikan Matematika FMIPA Universitas Negeri Yogyakarta.
Isnaini. Masriani., & Rody Putra Sartika. (2015). Pemahaman Konsep Materi Larutan Penyangga Menggunakan Two-Tier Tiga level Choice Diagnostic Instrument di SMA. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Kimia FKIP Untan Pontianak. 4(12).
Jamilah, N. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Power Point Ispring Presenter Pada Materi Kosakata Bahasa Arab Peserta Didik Kelas V MI Tarbiyatul Athfal Lampung Timur Abstrak. Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 5(1), 141–150.
Nurseto, T. (2012). Membuat Media Pembelajaran yang Menarik. Jurnal Ekonomi Dan Pendidikan, 8(1), 19–35. https://doi.org/10.21831/jep.v8i1.706
Putri N, Guspatni. (2020). The development of PowerPoint-iSpring multimedia integrated multiple representation and prompting question on topic of buffer solution for senior high school learning. International Journal of Research and Review. 7(10), 190-197.
Ramadhani, D., Erni, F., & Dini, O., (2019). Pelatihan Pembuatan Media Evaluasi dengan Menggunakan iSspring di SMA Wisuda Kota Pontianak.Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 3(1), 24 - 33.
Riduwan. (2012). metode dan teknik menyusun proposal penelitian. Bandung, Alfabeta.
Suciana, D., & Ellizar, E. (2019). Pengembangan Modul Laju Reaksi Berbasis Pendekatan Saintifik dengan Pertanyaan Probing Prompting untuk Kelas XI SMA/MA. EduKimia, 1(1), 37–45.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan, Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta
Sunyono. (2015). Model Pembelajaran Multipel Representasi; Pembelajaran Empat Fase dengan Lima Kegiatan: Orientasi, Eksplorasi Imajinatif, Internalisasi, dan Evaluasi. Yogyakarta: Media Akademi.
Suprapti, E. (2016). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika Model Kooperatif Tipe STAD dengan Media PowerPoint iSpring pada Materi Jajargenjang, Layang-layang, dan Trapesium di Kelas VII SMP. Journal of Mathematics Education, Science and Technology, 1(1). 57 – 68.
Yakmaci-Guzel, B., & Adadan, E. (2013). Use of multiple representations in developing preservice chemistry teachers’ understanding of the structure of matter. International Journal of Environmental and Science Education, 8(1), 109–130.
Zakaria. Apriliana Drastisianti., & Raudhatul Fadhilah. (2017). Pengembangan Instrumen Evaluasi Berbasis CBT dengan Software iSpring QuizMaker pada Materi Kesetimbangan Kimia. Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains, 4(2), 178-18
Zalmi, & Angraini, D. (2021). Efektivitas Model Pembelajaran Interaktif dengan Pertanyaan Pengarah (Prompting Question) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Peserta Didik Kelas VIII SMP Negeri 2 Lubuk Pakam. Jurnal Dedikasi Pendidikan, 5(1), 115–126.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.6.4.p.578-589
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Junia Putri

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau