The Internalization of Tri-N Tamansiswa Teaching Principle in Primary School Teacher Education Department
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Fakhruddin, Z., Halim, L., & Meerah, T. S. M. (2017). Practicality Assessment of Student Worksheets for SMP Physics Learning on the Traditional Culture-Based Equipment. Journal of Educational Sciences. Vol. 1, No. 1, pp. 65-78.
Hamdani. (2017). Hubungan Kompetensi Pedagodik dan Motivasi Mengajar dengan hasil Belajar Siswa Kelas XI pada Mata Pelajaran Fikih di MAN 2 Model Medan. Jurnal Ansiru. Vol. 1, No. 1, hal. 43-62.
Hamzah. (2007). Profesi Kependidikan, Problema, Solusi dan Reformasi Pendidikan . Jakarta: Bumi Aksara.
Masni, S.E., LN, Firdaus., & Wulandari, W. (2020). Increasing Critical Thinking Ability of Students Through Guided Inquiry Model in Learning Photosynthetic Materials in SMA PGRI Pekanbaru. Journal of Educational Sciences, 4(2), 285-295.
Muhaimin. (1996). Strategi Belajar Mengajar: Penerapannya dalam Pembelajaran Pendidikan Agama. Surabaya: CV. Citra Media.
Mulyasa, E. (2007). Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Novianti, R., & Febrialismanto. (2020). The Analysis of Early Childhood Teachers’ Pedagogical Content Knowledge. Journal of Educational Sciences, 4(2), 404-413.
Rahayu, I., Istiqomah, Purnami, A. S., & Agustito, D. (2018). Penerapan Konsep 3N (Niteni, Nirokke, Nambahi) untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Matematika Siswa. Prosiding Seminar Nasional Etnomatnesia, Vol. 1, hal. 634-638.
Sagala, S. (2009). Kemampuan Professional Guru Dan Tenaga Kependidikan. Bandung: Alfabeta.
Suardi, E. (1979). Pedagogik. Bandung: Angkasa Offset.
Subekhan, M. & Annisa, S. N. (2018). Eksistensi Keteladanan Pendidikan Karakter dalam Perspektif Ki Hajar Dewantara. Jurnal Genealogi PAI. Vol. 5, No. 1, hal. 33-45.
Supriyoko. (2006). Tamansiswa dan Konsepnya. Makalah Seminar Depdikbud: Jakarta.
Tyagita, B. P. A. (2018). Strategi Peningkatan Kompetensi Pedagogik Guru Untuk Meningkatkan Mutu Sekolah. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan. Vol 5, No. 2, hal. 165-176.
Widisaputri, M. T. (2017). Penerapan Konsep Pendidikan Ki Hadjar Dewantara Tentang Sistem Among di SMP Taman Dewasa Kumendaman Yogyakarta. Jurnal Kebijakan Pendidikan. Edisi 8, Vol. VI, hal. 886-896.
Zamania, I. Z. (2008). Upaya Peningkatan Kompetensi Pedagogik Guru Dalam Proses Belajar Mengajar Di Raudhatul Athfal Al-Ikhlas Sukodadi,Lamongan. Malang: UIN Malang.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.4.3.p.575-583
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 C. Indah Nartani, Kristi Wardani, Biya Ebi Praheto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau