Development of Blog-Based Audio Visual Learning Media to Improve Student Learning Interests in Money and Banking Topic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aoun, J. E. (2017). Robot-proof: higher education in the age of artificial intelligence. US: MIT Press.
Daryanto. (2010). Panduan Proses Pembelajaran Kreatif dan Inovatif. Jakarta: AV Publisher.
Erwiza, E., Kartiko, S., & Gimin, G. Factors Affecting the Concentration of Learning and Critical Thinking on Student Learning Achievement in Economic Subject. Journal of Educational Sciences, 3(2), 205-215.
Hasan, H. (2016). Penggunaan Media Audio Visual Terhadap Ketuntasanbelajar Ips Materi Perkembangan Teknologi Produksi, Komunikasi, dan Transportasi Pada Siswa Kelas Iv Sd Negeri 20 Banda Aceh. Jurnal Pesona Dasar, 3(4).
Karuniakhalid, P., Maimunah, M., & Murni, A. (2019). Development of ICT-Based Mathematical Media on Linear Program Materials to Improve Motivation Learning Students. Journal of Educational Sciences, 3(2), 195-204.
Kennedy, I. G., Gloria, L., & Hélia, J. (2016). Education Skills for 21st Century Teachers: Voices Froma Global Online Educators’ Forum. SpringerBriefs in Education, London.
Kristiyanti, M. (2016). Blog Sebagai Alternatif Media Pembelajaran. Majalah Ilmiah Informatika, 2(2).
Lies, S. (2011). Peranan dan Dampak Teknologi Informasi dalam Dunia Pendidikan di Indonesia. Jurnal Pendidikan. 20 (2), 175-184.
Maulida, M., Gimin, G., & Kartikowati, S. (2019). Powerpoint and Wondershare Quiz Creator Interactive Multimedia Development to Improve Student Learning Motivation. Journal of Educational Sciences, 3(3), 390-400.
Marina, M., Indrawati, H., & Suarman, S. (2019). Application of Moving Class Learning Models and Teacher Pedagogical Competence on Learning Motivation and Student Learning Discipline. Journal of Educational Sciences, 3(1), 72-83.
Miarso. (2007). Media pengajaran. Bandung: Sinar Barual Gensindo
Mulyasa. (2013). Pengembangan dan implementasi kurikulum 2013. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya
Nugroho, A. A., Putra, R. W. Y., Putra, F. G., & Syazali, M. (2017). Pengembangan blog sebagai media pembelajaran matematika. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 8(2), 197-203.
Nurhasanah, S., & Sobandi, A. (2016). Minat belajar sebagai determinan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran (JPManper), 1(1), 128-135.
Rosa, F. O. (2015). Analisis Kemampuan Siswa Kelas X pada Ranah Kognitif, Afektif dan Psikomotorik. Omega: Jurnal Fisika dan Pendidikan Fisika, 1(2), 24-28.
Sartono, S. (2016). Pemanfaatan Blog Sebagai Media Pembelajaran Alternatif di Sekolah. Transformatika: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajarannya, 12(1), 102-134.
Sugiyono. (2015). Metode PenelitianPendidikan Pendekatan Kuantitatif,Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suhelmidam. (2019). Improvement of Teacher Capability Using Contextual Teaching and Learning Learning Models Through in House Training at State 6 Tualang High School. Journal of Educational Sciences, 3(3), 281-291.
Tranminingsih, U., Islami, N., & Syahril, S. (2017). Penerapan model pembelajaran Accelerated Learning tipe master untuk meningkatkan khasil belajar koknitif fisika di smak Labor Binaan FKIP UR Pekanbaru. Jurnal Online Mahasiswa (JOM) Bidang Keguruan dan Ilmu Pendidikan, 5(1), 1-9.
Trianto. (2010). Model Pembelajaran Terpadu dalam Teori dan Praktek. Surabaya: Pustaka Ilmiah.
Wahyudi, N. (2014). Pemanfaatan Blog sebagai Media Pembelajaran Interaktif. Jurnal Studi Islam Panca Utama, Edisi, 12, 88-90.
Winarno, S,. & Sujana, I. (2009). Kamus Besar Ekonomi. Bandung: Pustaka Grafika.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.4.2.p.436-448
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Lilis Mutia, Gimin Gimin, Mahdum Mahdum
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau