Analysis of the Misconceptions of Class XII High School Students in Pekanbaru by Using the Certainty of Response Index (CRI)
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Chaniarosi, L. F. (2014). Identifikasi miskonsepsi guru biologi SMA kelas XI IPA pada konsep sistem reproduksi manusia. Jurnal EduBio Tropika, 2(2).
Cokadar, H. (2012). Photosynthesis and Respiration Processes: Prospective Teachers' Conception Levels. Education & Science/Egitim ve Bilim, 37(164)..
Hakim, A., & Kadarohman, A. (2012). Student Concept Understanding of Natural Products Chemistry in Primary and Secondary Metabolites Using the Data Collecting Technique of Modified CRI. International Online Journal of Educational Sciences, 4(3).
Hasan, S., Bagayoko, D., & Kelley, E. L. (1999). Misconceptions and the certainty of response index (CRI). Physics education, 34(5), 294-299.
Haslam, F., & Treagust, D. F. (1987). Diagnosing secondary students' misconceptions of photosynthesis and respiration in plants using a two-tier multiple choice instrument. Journal of biological education, 21(3), 203-211.
Köse, S. (2008). Diagnosing student misconceptions: Using drawings as a research method. World Applied Sciences Journal, 3(2), 283-293.
MURNIAT, I. V. V. D. A. (2013). Penerapan Pendekatan Contextual Teaching and Learning (Ctl) Untuk Mengatasi Miskonsepsi Siswa SMP Pada Materi Fotosintesis. PENSA: E-JURNAL PENDIDIKAN SAINS, 1(02).
Murni, D. (2013). Identifikasi Miskonsepsi Mahasiswa Pada Konsep Substansi Genetika Menggunakan Certainty of Response Index (CRI). Prosiding SEMIRATA 2013, 1(1).
Mustakim, T. A., Zulfiani, Z., & Herlanti, Y. (2014). Identifikasi miskonsepsi siswa dengan menggunakan metode certainty of response index (cri) pada konsep fotosintesis dan respirasi tumbuhan. Edusains, 6(2), 145-152.
NW, N. H., Jalmo, T., & Yolida, B. Identifikasi Miskonsepsi Siswa pada Materi Fotosintesis dan Respirasi Tumbuhan.
Penyusun, T. (2013). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 69 Tahun 2013 Tentang Kerangka Dasar dan Struktur Kurikulum Sekolah Menengah Atas/Madrasah Aliyah. Jakarta: Kemdikbud.
Puspitayani, D., Jalmo, T., & Marpaung, R. R. T. (2017). Identifikasi Miskonsepsi Siswa Pada Konsep Fotosintesis dan Respirasi Tumbuhan. Jurnal Bioterdidik Wahana Ekspresi Ilmiah, 5(2).
Reece, C. (2008). Biologi Edisi Kedelapan Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Rahmatan, H., & Redjeki, S. (2013). Pembelajaran Berbasis Multimedia Interaktif Pada Topik Katabolisme Karbohidrat Untuk Meningkatkan Penguasaan Konsep Mahasiswa Calon Guru Biologi. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 2(1).
Tekkaya, C. (2002). Misconceptions as barrier to understanding biology. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.5.3.p.439-447
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Dita Deanesia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau