Application of LGBT-themed Socios Scientific Issue Reference Books to Improve Students Knowledge in Senior High Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amalia, N. F., Riandi., Widodo, A., & Rochintaniawati, D. (2018). Kompleksitas Argumentasi Berbasis Isu Sosiosaintifik pada Jenjang SD, SMP, dan SMA. Assimilation: Indonesian Journal of Biology Education, 1(1), 29-32.
Depdiknas. (2006). Kurikulum pendidikan dasar. Jakarta: Depdiknas.
Dick, W., & Carey, L. (2005). The systematic design of instruction (6 ed). New York: Logman.
Dijaya, A. O., Hendayana, S., & Supriatna, A. (2020). Identify Students’ Critical Thinking Skills During Chemistry Learning Process of Molecular Shapes. Journal of Educational Sciences, 4(4), 890-900.
Facione, P. A. (2015). Critical Thinking: what it is and Why it Count. http://www.insightassessment.com/content/download/1176/7580/file/what/26why2010.pdf.2015. Diakses pada 1 Januari 2020.
Fauzi, F., Erna, M., & Linda, R. (2021). The Effectiveness of Collaborative Learning Throughtechniques on Group Investigation and Think Pair Share Students' Critical Thinking Ability on Chemical Equilibrium Material. Journal of Educational Sciences, 5(1), 198-208.
Fuad, N. M. (2016). Improving Junior High Schools’ Critical Thinking Skills Based on Test Three Different Models of Learning. International Journal of Instruction. 10(1), 101-116.
Ganesia, I. (2019). Riset Mandiri: Pandangan terhadap LGBT: Masih Soal Penyakit Sosial dan Agama. https://tirto.id/pandangan-terhadap-lgbt-masih-soal-penyakit-sosial-dan-agama-edju, Diakses pada 3 November 2020.
Harahap, R. D. K. A. (2016). LGBT di Indonesia: Perspektif Hukum Islam, HAM, Psikologi dan Pendekatan Maṣlaḥah. Al-Ahkam, 26(2), 223-248.
Jalil, A. (2016). Fenomena Lesbian Yogyakarta Sebuah Fakta Sosial. Kawistara, 6(3), 265-273.
Kattsoff, L. O. (2004). Pengantar Filsafat (Alih Bahasa Soejono Soemargono). Yogyakarta: Tiara Wacana Yogyakarta.
Rahmawati, G. (2015). Buku Teks Pelajaran sebagai Sumber Belajar Siswa di Perpustakaan Sekolah di SMAN 3 Bandung. EduLib, 5(1), 102-113.
Santoso, H. (2010). Memberdayakan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa melalui Pembelajaran Konstruktivik. Jurnal Bioedukasi, 1(1), 50-56.
Santoso, M. B. (2016). LGBT dalam Perspektif Hak Asasi Manusia. Social Work Journal, 6(2), 154-272.
Sudijono, A. (2008). Pengantar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rajawali Press.
Suhadi, K. S. N., Sari., & Sapta, M. (2019). Validitas dan Kepraktisan Bahan Ajar Pengelolaan Spesies Asing Invasif Acacia Nilotica untuk Matakuliah Pengelolaan Sumberdaya Alam. Jurnal Pendidik Teori Penelitian dan Pengembangan,, 4(5), 654-659.
Suherry., Mandala, E., Mustika, D., Bastiar, R., & Novalino, D. (2016). Lesbian, Gay, Biseksual, dan Transgender (LGBT) dalam Perspektif Masyarakat dan Agama. Jurnal Aristo, 4(2), 89-99.
Supriyanti, S., Permanasari, A., & Khoerunnisa, F. (2020). Correlation Between Information Literacy and Critical Thinking Enhancement Through PjBL-Information Literacy Learning Model. Journal of Educational Sciences, 4(4), 774-784.
Susilowati., Sajidan., & Ramli, M. (2017). Pengembangan Modul Berbasis Iquiry Lesson untuk Memberdayakan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa pada Materi Sistem Ekskresi Manusia. Thesis. Pascasarjana Universitas Negeri Sebelas Maret Surakarta.
Tanjung, A. (2017). Jumlah LGBT yang Terkena HIV/AIDS di Riau Meningkat. https://news.detik.com/berita/d-3754450/jumlah-lgbt-yang-terkena-hivaids-di-riau-meningkat. Diakses pada 1 Januari 2020.
Zeidler., & Dana L. (2009). Advancing Reflective Judgment through Socioscientific Issues. Journal of Research in Science Education, 46 (1), 74-101.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.5.2.p.287-295
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Dasni Elsa Meilianti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau