
Prototype of Computer-Based Mathematics Learning Media with Scientific Approach in Class VIII Junior High School with Circle Materials
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akhmadan, W. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Materi Garis dan Sudut Menggunakan Macromedia Flash dan Moodle Kelas VII Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Gantang, 2 (1), 27-40.
Aloraini, S. (2012). The Impact of Using Multimedia on Students’ Academic Achievement in the College of Education. Journal King Saud University, Languages and Translation 24, 75-82.
Apriani, N., Sutiarso, S., & Rosidin, U. (2018). Pengembangan Multimedia Interaktif Powerpoint Dalam Pendekatan Saintifik Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Konsep Statistika. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung, 6 (2).
Arikunto, S. (2012). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Dianta Y. J., Roza, Y., & Maimunah. (2021). Development of Computer based Learning Media with A Scientific Approach to Probability Materials. Journal of Educational Sciences, 5(1), 23-55.
Hosnan, M. (2014). Pendekatan Saintifik dan Kontekstual dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Karuniakhalida, P., Maimunah, & Murni, A. (2019). Development of ICT-Based Mathematical Media on Linear Program Materials to Improve Motivation Learning Students. Journal of Educational Sciences, 3(2), 195-204.
Lestari, I. D. (2018). Peranan Guru Dalam Penggunaan Media Pembelajaran Berbasis Information and Communication Technology (ICT) di SDN RRI Cisalak. Jurnal Susunan Artikel Pendidikan, 3 (2), 137-142.
Malik, S., & Agarwal, A. (2012). Use Multimedia As A New Educational Technology Tool-A Study. International Journal Of Information And Education Technology, 2 (5), 468-471.
Mustamid, H. R. (2015). Pengaruh Efektivitas Multimedia Pembelajaran Macromedia Flash 8 Terhadap Motivasi Belajar Siswa Pada Materi Fungsi Komposis dan Invers. Jurnal EduMa, 4 (1), 26-42.
Puspasari, R. (2016). Pengembangan Model Problem Creating Setting Peer Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Matematika, 2 (1), 79-94.
Rosmandi, A., Mahdum., & Indrawati, H. (2021). Development of E-Learning-based Sosial Studies Learning Media for Class VII Semester II Junior High Schools. Journal of Educational Sciences, 5(1), 53-65.
Sa’dun, A. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Bandung: Rosdakarya.
Safitri, M. (2017). Implementasi Pembelajaran Berbantuan Komputer (PBK) Untuk Melatih Kemandirian Belajar Siswa Sebagai Wujud Pendidikan Karakter. Prosiding Seminar Nasional 20 PPs Universitas PGRI Palembang, 240-247.
Sholikha, S. M. (2015). Penerapan Teknologi Informasi dalam Pendekatan Saintifik pada mata pelajaran Ekonomi. Prosiding Seminar Nasional Ekonomi FE UNY, 375-383.
Sudijono, A. (2011). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Press.
Waryanto, N. H. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Interaktif Dengan Pendekatan Konstektual Materi Lingkaran Materi Lingkaran Kelas VIII SMP. Jurnal Pendidikan Matematika 7 (4), 11-19.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.5.2.p.341-353
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Ariful Adli

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau