Development of Learning Tools based on the Discovery Learning Model Integrating 21st Century Skills in Trigonometric Materials in High Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afdareza, M. Y., Yuanita, P., & Maimunah, M. (2020). Development of Learning Device Based on 21st Century Skill with Implementation of Problem Based Learning to Increase Critical Thinking Skill of Students on Polyhedron for Grade 8th Junior High School. Journal of Educational Sciences, 4(2), 273-284.
Afriyanti, I., Wardono, W., & Kartono, K. (2018). Pengembangan Literasi Matematika Mengacu PISA Melalui Pembelajaran Abad Ke-21 Berbasis Teknologi. Jurnal PRISMA,1(1), 608-617.
Akbar, S. (2013). Instrumen Perangkat Pembelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Arikunto, S. (2012). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT. Rineka Cipta
Hosnan. (2014). Pendekatan Saintifik Dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Ishartono, N., Juniati, D., & Lukito, A. (2016). Developing Mathematics Teaching Devices in the Topic of Trigonometry Based on Guided Discovery Teaching Method. Journal of Research and Advances in Mathematics Education, 1(2), 154-171.
Kartika, Y., Hutapea, N. M., & Kartini, K. (2020). Mathematical Learning Development using Discovery Learning Model to Improve Mathematical Understanding Skills of Students. Journal of Educational Sciences, 4(1), 124-132.
Kemendikbud. (2014). Permendikbud Nomor 104 Tahun 2014. Jakarta : Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kemendikbud. (2016). Permendikbud Nomor 20 Tahun 2016. Jakarta : Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Khotimah K, Yuwono I dan Rahardjo S. (2016). Penerapan Pembelajaran Inkuiri Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Trigonometri Pada Siswa Kelas X. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 1(11), 2158-2162.
Mulyatiningsih, E. (2014). Metode Penelitian Terapan Bidang Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Prasojo, T. (2016). Peningkatan Aktivitas dan Hasil Belajar Matematika Dengan Metode Tutor Sebaya Pada Siswa Kelas X IPA 7 Materi Trigonometri SMA Negeri 1 Kudus. Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 7(1), 91-98.
Putri, A., Roza, Y., & Maimunah, M. (2020). Development of learning tools with the discovery learning model to improve the critical thinking ability of mathematics. Journal of Educational Sciences, 4(1), 83-92.
Susianna, N. (2014). Implementasi keterampilan abad 21 dalam kurikulum 2013. Dalam Proceeding Seminar Nasional Pendidikan Matematika Sains, Dan TIK.
Wulandari, Y. I., Sunarto, S., & Totalia, S. A. (2015). Implementasi Model Discovery Learning Dengan Pendekatan Saintifik Untuk Meningkatkan Kemampuan Berfikir Kritis Dan Hasil Belajar Siswa Mata Pelajaran Ekonomi Kelas XI IIS I SMA Negeri 6 Surakarta Tahun Pelajaran 2014/2015. Jurnal Pendidikan Bisnis dan Ekonomi, 1(2), 1-21.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.4.4.p.864-880
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Ade Putri, Kartini Kartini, Putri Yuanita
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau