The Development of Market Place Activity Models in Social Sciences Subjects
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustina, F. (2016). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Konsep Pencemaran Lingkungan Menggunakan Model Pembelajaran Berdasarkan Masalah Untuk Sma Kelas X . EduSains, 4(2), 94-103
Arus, G., Seragih, S., & Kartini. (2019). Effectiveness of Learning with Scientific Approach in Cooperative Model of STAD-based Type Lesson Study. Journal of Educational Sciences, 3(2), 249-259.
Asmuni. (2018). Penerapan Model Pembelajaran Market Place Activity Untuk Meningkatkan Aktivitas Dan Hasil Belajar Pendidikan Agama Islam Dan Budi Pekerti Siswa Kelas Xi Ms-1 Sma Negeri 1 Selong. Jurnal Tarbiyah Islamiyah: Jurnal Ilmiah Pendidikan Agama Islam, 8(1). 59-66
Erwiza, Kartiko, S., & Gimin. (2019). Factors Affecting the Concentration of Learning and Critical Thinking on Student Learning Achievement in Economic Subject. Journal of Educational Sciences, 3(2), 205-215.
Esthi, S. N., & Emy, W. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif (Cooperative Learning) Tipe Make-A Match Berbantuan Media Komik Interaktif Untuk Meningkatkan Aktivitas Belajar Dan Hasil Belajar Ips. Jurnal Pendidikan Surya Edukasi (JPSE), 3 (1), 66–74
Hasan, B. (2015). Penerapan Pembelajaran Active Learning Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Di Madrasah. Jurnal Pendidikan Pedagogik, 1 (1), 34-46.
Herdini. (2018). Development of interactive multimedia based on Lectora Inspire in chemistry subject in junior high school or madrasah tsanawiyah. Journal of Educational Sciences. 2 (1), 46-55.
Lisa’diyah, M. (2018). Implementasi Metode Pembelajaran Pendidikan Agama Islam (Pai) Di Sekolah Menengah Atas Negeri 11 Bandung. Jurnal Penelitian Pendidikan Agama dan Keagamaan, 16 (1), 110-123
Merina, P. (2019). Student Tutoring, Facilitator and Explaining Models: A Problem Solving Metacognition towards Learning Achievements of Informatics Students. Journal of Educational Sciences, 3(2), 145-154.
Paul, G. (2016). Trik dan Taktik Mengajar. Jakarta: PT. Macana Jaya Cemerlang
Sakilah. (2017). Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial. Pekanbaru: Publishing and Consulting Company
Sofyan, E., & Virgantyani, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Market Place Aktivity Terhadap Prestasi Belajar Siswa di SMP PGRI Kota Cimahi. Jurnal Iimiah. 4 (2), 115
Sugiyono. (2012). Metologi Penulisan Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Syahraini, T. (2017). Metode Cooperative Learning dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Al-hikmah, 14(1), 1-16.
Syahza, A. (2016). Metodologi Penelitian. Pekanbaru: UR Press
Trianto. (2014). Model Pembelajaran Terpadu: Konsep, Strategi, dan Implementasinya dalam kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan(KTSP). Jakarta: PT. Bumi Aksara
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.4.2.p.426-435
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Tika Susanti, Almasdi Syahza, Suarman Suarman
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau