The Effect of Work Motivation and Interpersonal Communication on Teacher Performance in Elementary Schools in Medang Kampai Dumai
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akbar, S. (2018). Analisa Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kinerja Karyawan. JIAGANIS, 3(1).
Ardiana, T. E. (2017). Pengaruh motivasi kerja guru terhadap kinerja guru akuntansi SMK di Kota Madiun. Jurnal Akuntansi dan Pajak, 17(02).
Desmita, Y., Suarman., & Gimin. (2021). Pedagogic and professional competencies of social science subject teachers in relation to motivation and learning achievement. Journal of Educational Sciences, 5(1), 188-197.
Direktorat Pembinaan SMP Ditjen Dikdasmen Depdiknas. (2010). Pedoman Memilih dan Menyusun Bahan Ajar, Jakarta: Depdiknas.
Febriana, N., Syakdanur, S., & Indrawati, H. (2020). The Influence of Leadership and Achievement Motivation on the Performance of Social Sciences Teachers at Private Junior High School Pekanbaru. Journal of Educational Sciences, 4(4), 785-801.
Gibson, J.L (et.al organisasi, teori). (2010). Jakarta: Bina Aksara
Uno, HB., & Lamatenggo,N. (2014). Teori Kinerja dan Pengukurannya. Jakarta: Bumi Aksara.
Hidayati, N., Kartikowati, S., & Gimin, G. (2020). The Influence of Income Level, Financial Literature, and Social Media Use on Teachers Consumption Behavior. Journal of Educational Sciences, 5(3), 479-490.
Irianti, M., & Syahza, A. (2021). Is it true that educator certification guarantees professional teachers?. Ilkogretim Online, 20(1), 1479-1489.
Marjianto. (2015). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Terhadap Kinerja Pegawai Sekolah Tinggi Agama Budha Negeri (STABN) Raden Wijaya Wonogiri Jawa Tengah. Widya Shandi, 6(1)
Mulyasa. (2013). Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Nawawi. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia Untuk Bisnis yang Kompetitif. Yogyakarta: Gadjah Mada University
Oktarina, N., & Prasetiyo, A. E. (2017). Pengaruh Komunikasi Internal, Motivasi Kerja, Dan Kepemimpinan Kepala Sekolah Terhadap Kinerja Guru. Economic Education Analysis Journal, 6(1), 12-24.
Purwanto. (2010). Evaluasi Hasil Belajar. Jakarta: Pustaka Belajar.
Ruth, B. (2017). Kemampuan komunikasi antar pribadi dan motivasi mengajar terhadap kinerja guru sekolah menengah atas Jakarta Timur. Teraputik, 1(1), 53-59.
Sedarmayanti. (2012). Manajemen Sumber Daya Manusia Reformasi Birokrasi dan Manajemen Pegawai Negeri Sipil. Jakarta: Refika Aditama.
Supardi. (2016). Kinerja Guru. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Suranto. (2011). Komunikasi Interpersonal. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Rusyan, T. (2014). Etos Kerja Dalam Meningkatkan Produktivitas Kinerja Guru. Jakarta: Intimedia Ciptanusantara.
Rusyan, T. (2017). Upaya Meningkatkan Budaya Kinerja Guru. Cianjur: CV. Dinamika Karya Cipta.
Yamin, M. (2010). Standarisasi Kinerja Guru. Jakarta: Persada Press.
DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jes.5.4.p.598-610
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 mega susanti, mega susanti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: FKIP Universitas Riau